Wednesday, March 01, 2006

Personlig tränare

Vi var bara fyra mammor (med barn) på träningen igår. Det märks att det är sportlov. Moa (tränaren) sa att hon kände sig som en personlig tränare nästan, haha. Men det var ett bra pass. Elias skötte sig ganska bra. Konstigt nog, fast han hade hur mycket yta som helst att röra sig på, så höll han sig mestadels i närheten av mig. Det som var lite knöligt var att han prompt skulle vara på min step-upbräda. Jag hade tre brädor vid oss, för att han skulle ha andra att klättra på än den som jag höll på med. Resultatet blev att jag fick byta bräda allt som oftast....

Idag snöar det igen. När man njuter av de snöfria trottoarerna och soliga dagar, så sätter det igång igen. Usch, säger jag bara. Jobbigt! Elias och jag ska ta oss ut i alla fall. Vi ska promenera till syrran och mata grodorna. Stannar kanske till vid BVC på ditvägen, måste fylla på förrådet av AD-droppar. Det är bara några få futtiga droppar kvar i botten av flaskan nu.

I morgon fyller min älskling Daddy Fool år, och min bror fyller år fyra dagar efter, så jag har lite presentinslagning att göra idag. Mars är en festlig, men dyr, månad. Elias fyller ju år den 24:e mars. Honom har jag dock inte köpt någon present till än, men det börjar väl bli dags för det med. Tänk, han har snart varit hos oss i ett helt år! Vår lilla älsklingsgubbe. Just nu kryper han omkring här på golvet. Han har suttit/stått vid balkongdörren ett tag och tittat på snöandet. Jovisst, nu reser han sig själv där också! Nu kröp han in i hallen, för att banka lite på spegeln. Vi har sänkt ner sängbotten i spjälsängen till den lägsta nivån nu. Han var nära att häva sig över kanten förut. Nu är det bara Bamsen som kastas över kanten istället. Plutten brukar roa sig med att slänga stackarn Bamsen på golvet, sen ska mamma eller pappa plocka upp och slänga tillbaka den stackars grisen över kanten, till Elias förtjusning. Han skrattar hysteriskt, böjer sig ner och plockar upp Bamsen, för att slänga honom över kanten igen, och så vidare.....

Nu ska det tydligen plockas ut videofilmer från bokhyllan, nej, nu kryper han mot mig istället. Himla fart på honom. Aha, det ska plockas ut papper från.....nej, han vänder och kryper tillbaka till spegeln. Jösses. Bäst att gå och kolla till honom, annars kanske det blir sju års olycka för hans del. Hårdhänt krabat det där ju....

No comments: