Wednesday, March 15, 2006

Rasande, resande fart

Det går så fort nu, Elias nya förmågor bara poppar fram. Nu har vi lagt av med att räkna stegen han tar utan stöd, han knallar nämligen omkring nästan hela tiden. Vi väntar nu på att han ska lära sig att resa sig själv, utan att behöva ta stöd på något (vanligtvis mammas och pappas ben). Men det ska jag säga, att det är inte långt kvar till det heller, han gjorde nämligen ett par ansatser till det nu på morgonen. Man upphör inte att förvånas och förundras över hur snabbt det går med utvecklingen. Fast även om det är jättekul att han nu kan gå så är det ganska så nervöst många gånger när man ser att han är på väg att ramla. Balansen och koordinationen är ju inte 100% -igt säkra ännu. Vågar inte släppa honom med blicken längre stunder när han fnuttar omkring på sina små ben.

Förkylningen håller på att släppa nu. Lite hostigt emellanåt och lite huvudvärk (kan bero på sömnbrist; sen insomning, Harry Potters fel, och tidig uppstigning), men annars mår jag faktiskt mycket bättre. Daddy Fool är också på bättringsvägen, så det blir nog bad för lillgubben på lördag. Då ska vi väl passa på att boka in ett återbad också. Kanske till dagen före hans födelsedag.

På tal om födelsedag ja, jag måste köpa presenter till min älskling snart. Har inte riktigt bestämt mig ännu, men det lutar åt en potta bland annat. Jag får väl ta en tur till Babyproffsen och kolla omkring lite. Det finns ju en hel del att välja bland. Det känns konstigt, men härligt att vår son redan ska ha sin första födelsedag!

No comments: