Tuesday, March 28, 2006

Vaccinationsdags

Nu är det dags för den tredje vaccinationssprutan. Vi skulle egentligen ha gjort det igår men vår nya barnsköterska, Belinda, är sjuk, så vi får gå på det andra vårdlagets öppna mottagning idag istället. Synd, det hade varit kul att träffa henne.

Angående "kristallerna" så verkar det ha varit något han ätit, för nu är det inga fler i blöjan. Skönt! Man blir ju lite orolig. På tal om att äta, nu på morgonen, vid morgontvättningen, så upptäckte jag att han låg och tuggade på något. Jag stoppade in ett finger i munnen på honom och fick fram ett helt pepparkorn! Han måste ha hittat det på golvet någonstans. Då var det slut på det lugna. Han har ju inte varit mycket för att stoppa saker i munnen förut, men det verkar börja nu. Då är han lik sin far då, som kan peppra hur mycket som helst, på allt. :)

Igår var vi ute på stan. Skulle byta hans gummistövlar som han fick av moster i födelsedagspresent. Måste byta till större storlek. Vi var på Din Sko i Ringen i lördags, men de hade inte några av samma märke i storlek 21. Din Sko vid Sergelstorg hade inga alls kvar. Tittade förbi på Din Sko på Drottninggatan men de hade inga barnskor överhuvudtaget. Det stod till och med en skylt vid rulltrappan där det stod att barnvagnar inte fick plats i den. Vi får ta oss till Ringen idag igen, ska se om de har storlek 22. Kanske är lika bra att ta det på en gång. Man kan ju ha sockor i dom tills de blir lagom. Annars får jag väl byta till en annan sort, eller ta pengar istället och handla stövlar i nån annan butik.

Efter att vi kollat stövlar så promenerade vi till Fridhemsplan, där vi först hälsade på hos mormor på hennes jobb. Han knallade omkring i korridoren och tittade sig storögt omkring. Sen gick vi och mötte upp med Daddy Fool när han slutade jobba. Tog bussen till Hornstull, sen promenerade vi resten av vägen hem. Lite kallt, men ändå rätt skönt.

Syrran och jag var förresten iväg och tränade tillsammans i söndags. Vi gick till "mitt" gym, de hade ju öppet hus i helgen. Tog ett spincykling/core-pass. Puh! Tror inte att spinning är min grej. Trodde att jag skulle dö ett tag där. Plus att mina ben, framförallt knän, inte riktigt pallade trycket. Nästa helg kanske vi ska iväg igen. Vi får se om det blir Bodypump eller Step. Det blir definitivt inte Spinning i allafall!

No comments: