Thursday, March 09, 2006

Förkylt var det här

Mådde toppen igår, ända tills det var dags att lägga sig, då kände jag att halsen ömmade lite och näsan var lite täppt. I morse när jag vaknade rann näsan, nysattackerna avlöste varandra, halsen ömmade och huvudet kändes tungt. Daddy Fool har också en förkylning på gång. Det blir med andra ord ingen gympa idag. Ska ta det så lugnt som möjligt, dricka te med honung och kanske gå och köpa mig ett gäng apelsiner. Kanske en C-vitamin bombardering gör susen. Vill må bra på lördag när vi ska iväg till brorsans födelsedagsfirande. Får nog dessvärre skippa utgången med syrran och lillskutt imorgon, och vi får väl se hur det blir med det inplanerade biobesöket på söndag. Vet inte heller om vi kommer att kunna komma iväg på babysimmet på lördag. Vi får se hur vi mår, vill ju inte smitta ner de små liven.

Så typiskt att bli sjuk nu, när jag hade så mycket kul inbokat. Annars har både jag, Daddy Fool och Elias varit ganska förskonade mot förkylningar i vinter. Nåväl, jag har stoppat i mig en Ipren och nu känns det som att huvudvärken lättat något i allafall. Ska ta igen mig lite till, sen ska jag ta mig iväg till affären. Håller tummarna för att det blir en rekordkort snuva!

1 comment:

...grönvita sidan upp! said...

Schmoo! Kom igen nu - ta en redig whisky i morgon och kör så det ryker. Jag får väl ta natt- och lördagmorgonpass också. :)