Wednesday, March 08, 2006

Gräsänka

Sitter vid datorn, det är lugnt vid hemmafronten. Elias sover och Daddy Fool är på Café Opera på nåt realeaseparty med jobbet. Pink har konsert där. La Elias i sängen med en flaska välling vid halvnio-tiden. Ca fem minuter senare sov han, han drack inte ens upp all välling. Hade besök av syrran tidigare under kvällen. Hon var imponerad över hur stadig han har blivit. Han tog nämligen TVÅ steg helt utan stöd ikväll! Senare, när moster hade gått roade han sig med att krypa snabbt till soffan, resa sig upp och promenera genom att hålla sig med ena handen på soffan och andra på soffbordet, sen kröp han runt bordet och började om från början, storskrattandes. Han har dessutom börjat att ställa sig upp på bägge fötterna fast fortfarande med händerna kvar i golvet, men det ser inte ut att vara långt kvar tills han kan resa sig helt upp utan stöd.

Var ute på en kort promenad idag. Det är så jobbigt att gå ute med vagnen i den här snömodden. Plus att det är riktigt läskigt med dessa snömassor och istappar på taken. Vad spelar det för roll att det sitter varningsskyltar överallt, man måste ju gå på trottoaren, såvida man inte vill gå på vägen och bli överkörd av en bil istället! Nåväl, efter ca 20 minuter fick jag nog, tog en tur till affären och sen bar det iväg hemåt igen.

Håller på att läsa Harry Potter böckerna just nu. Jag är en sån där periodare när det gäller att läsa. Kan gå lång tid utan att jag öppnar en bok, men sen kan jag läsa flera böcker på raken. Nu har jag plöjt igenom de tre första Harry Potter böckerna och ska nu börja med den fjärde. På engelska. Har preliminärt bokat in med syrran att gå och se den fjärde Harry Potterfilmen på söndag eftermiddag. Då är det min tur att få en barnfri stund. Dessutom ska jag kanske gå ut på fredag med syrran och lillskutt på kvällen. Kanske käka lite gott och dricka ett par öl. Har dock inte tagit upp detta med Daddy Fool än, men det är nog inga problem. Vi får se.

Nä, nu ska jag passa på att njuta lite av ensamheten, nu när min lilla fnutt sover sött. Sedan kryper jag nog ner och läser lite Potter innan det är dags att sussa gott. Gonatt gonatt.

No comments: