Wednesday, March 22, 2006

För snabb för ett gym

Japp, då var det slutgymmat för Elias och mig. Vi gjorde ett försök i tisdags men det var stört omöjligt, han knatade omkring hela tiden och jag fick lov att jaga efter honom större delen av passet. Nä, jag får väl försöka att träna på kvällar och helger istället. De har öppet hus nu i helgen då man får testa olika pass gratis. Kanske ska ta mig dit och prova på något. På lördag har de bl a ett pass som heter Madonnafever, undrar vad det kan vara?

Denna dag har varit väldigt lugn. Tänkte ta mig ut och handla en födelsedagspresent till Elias men det var värsta snöstormen ute så jag stannade inne. Får ta och göra det imorgon istället. Daddy Fool är ledig imorgon. Vi ska iväg till babysimmet klockan tolv och sen ska vi shoppa presenter till vår lilla älskling. Efter det blir det väl städning som gäller inför den stora dagen.

Ikväll är jag gräsänka igen. Daddy Fool är ute och tar ett par öl med Tobbe W. Elias är omstoppad för kvällen. Satte honom i sängen med vällingflaskan ca fem över åtta, och ungefär tio minuter senare sov han. Jag hade en obehaglig upplevelse nu på kvällen. Tänkte äta upp resten av maten som fanns kvar (fiskgratäng med ris), men när jag började sleva upp ris så såg jag en drygt en centimeter lång, brun larv mitt i riset. Behöver kanske inte tala om att jag omedelbart slängde resten av riset, ja jag slängde hela rispaketet som stod i skafferiet. Är inte direkt sugen på ris på ett tag tror jag. I alla fall kommer jag att kolla noga innan jag äter. Det var vanligt långkornigt Uncle Ben´s ris. Bläääää!

Sitter väl uppe ett tag till, men sen blir det nog sängen och nån timmes Harry Potterläsning. Har precis börjat på den femte boken. Den fjärde läste jag ut igår kväll. Syrran och jag kom förresten inte iväg på bio förra helgen. Vi skulle ju se den fjärde Harry Potter filmen. Vi får se om vi kommer iväg snart. Blir ju extra kul nu när jag läst boken.

3 comments:

Anonymous said...

Stackare..... Håller med - usch o
fy o blääää.
Sitter och väntar på faffa som
snart kommer hem från Köpenhamn. Han har varit där under dagen. Vi
har också haft snöstorm idag. Skönt
att putten somnar så bra. Vi ses
på fredag. Kram ifrån Sv.mor o famor.

Erika said...

Köpenhamn, vad härligt!
Ja, vi ses imorgon. Då ska vår lilla fnutt firas minsann!
Kram

Anonymous said...

Ugh för Unkel Ben, köp riktigt ris i Kinaaffär istället.