Monday, February 27, 2006

Barnfri shopping

Svärmor kommer hit nu på förmiddagen. Jag tänkte nämligen ta mig in till city för att hitta födelsedagspresenter till Daddy Fool och till min bror. Detta utan att behöva ta med Elias som bara skulle sitta och gnälla i vagnen. Han är inte mycket för att shoppa. (Själv tycker jag att pojken behöver lära sig, eftersom att han förmodligen kommer att gå på många shoppingturer med eventuella framtida flickvänner....). Tänkte börja med en tur till syrrans lägenhet, har ju i uppgift att mata hennes grodor nu när hon är på skidsemester i Björnrike. Är lite avundsjuk, det är evigheter sen jag åkte skidor. Men sen när Elias är lite större så kanske vi tar oss upp till fjälls och sätter honom i slalomskola.

Igår hade vi visning av lägenheten. Det är ett nytt ev triangelbyte. Den här tjejen bor på Swedenborgsgatan i en 4:a, och hon är ute efter en mindre, billigare lägenhet. Den tredje lägenheten ligger på Varvsgatan och är en 5:a på 110 kvm. Hon har kollat på lägenheten på Swedenborgsgatan och är, såvitt vi förstår, intresserad av ett byte. Nu ska vi kontakta henne och be att få titta på hennes lya. Läget är väl inte så jättelockande, men det är värt att kolla, hyran är inte så hög, 7550 kr/månaden. Dessutom vet vi ju inte om bytet är intressant för tjejen som var här. Hon skulle fundera lite och sen höra av sig till oss.

Dags att bada lillen, göra honom i ordning tills svärmor kommer. Ska bli riktigt skönt med en barnfri dag! Fast jag älskar den lille krabaten!

No comments: