Tuesday, February 14, 2006

Vild och vacker

Vår lilla snuttunge har gjort det igen. På kvällskvisten igår, nån timme innan Daddy Fool kom hem från jobbet, låg jag och gubben på golvet framför tv:n och lekte. Han jagade boll och tom PET-flaska och kravlade omkring. Allt var tip top, jag vände bort blicken i nån minut, kollade på tv, så hörde jag hur han plötsligt började att gråta. Han låg platt på mage och skrek. Jag plockade upp honom och såg att det blödde lite vid näsroten. Förmodligen hade han slagit i ett hörn nere på vardagsrumsbordets undersida. Blåste på rispan, knallade in till badrummet och baddade med kallt vatten. Sen klippte jag till ett litet plåster och fäste det över hans lilla nos. (Daddy Fool kommer att sätta in ett kort på det i sin blogg sen). Han har ju verkligen haft tur i oturen ett par av de gånger han gjort illa sig. Även denna gång var det ju nära att han slagit i ögat men missat med några millimeter. Vi har fullt sjå med att försöka hålla koll på våran lilla vilding.

Igår var vi på en visit på mitt jobb. Dom tyckte att han var såååå söööööt. Han charmade varenda en. Missade min chef dock, hon hade precis hunnit gå iväg på ett möte när vi kom dit. Det var ju synd för hon hade sagt på telefon att hon gärna ville se honom igen snart. Nåja, vi får väl gå upp igen snart, skulle behöva prata lite med henne om när jag ska komma tillbaka. Missade även att träffa Christine (hon gick i min kurs i sjuksköterskeutbildningen, vi var i samma studiegrupp). Hon var ledig. Samma sak som sist jag var uppe och hälsade på. Bättre lycka nästa gång.

Funderar på vad jag ska laga till middag idag. Det är ju Alla Hjärtans Dag så något lite festligare borde man kanske röra ihop. Kanske får någon idé när jag går till affären efter styrketräningspasset. Ska passa på då att kolla efter minipasta till Elias. Har tänkt att börja laga lite mer mat till honom istället för att bara ge färdiglagat. Kycklinggrytan jag gjorde förut, som han hade så svårt att äta, gick riktigt bra för honom att få i sig igår. Han fick bara ett par kväljningar men annars verkar det som att han börjar bli lite mer van vid större bitar nu. Det går framåt på många fronter nu. Snart äter han väl samma mat som sin mamma och pappa.

No comments: