Tuesday, February 07, 2006

Vilolös

Jag har försökt att få lillen att vila nu på förmiddagen men det var meningslöst. Först testade jag att "natta" honom i våran säng men då rullade han bara runt och klättrade omkring. Sedan försökte jag att få honom till ro i sin egen säng, men då blev han plötsligt en riktig baddare på att ta tag i sängkanten och resa sig upp. Så upprepade gånger reste han sig upp, släppte taget och föll pladask på ändan i sängen, skrattandes. Lite oroväckande att han släpper taget om kanten hela tiden. Han kommer att slå i hakan och huvudet ett flertal gånger misstänker jag. Kanske får ta och vaddera hela sängen. Eller så får han lära sig den hårda vägen.

Vi ska snart bege oss iväg till mamma/barn gympan. Med tanke på att han inte har vilat något så vet jag inte riktigt hur det här passet kommer att bli. Anar mycket gnäll i mossen. Vi får se. Kanske kan få honom att somna i min famn som förra gången. Fast idag är det styrketräning så jag skulle behöva mina händer fria.

I morgon ska vi på hans tiomånaders-kontroll på BVC. Vi har några frågor till läkaren som vi hoppas få besvarade. Bland annat varför han håller på att skaka på huvudet med jämna mellanrum. Detta gör han både när han sitter, står och ligger ner. Vi ska höra efter om det är normalt eller om det kan vara nåt tecken på att något är fel. Han verkar ju inte må dåligt. Sen ska vi be läkaren kolla i hans öron, för han pillar mycket på och i öronen och häromkvällen slog han sig flera gånger på höger öra. Hoppas att allt är ok. Vi ska passa på att höra med BVC sköterskan om vissa saker gällande mat och så. Det ska bli spännande att se hur mycket han väger och hur lång han har blivit. Det känns ju sannerligen i armarna när man burit omkring på honom ett tag, så några pannor har han nog gått upp.

Men nu är det dags för blöjbyte etc innan kosan bär av till gymmet.

No comments: