Friday, February 10, 2006

AJ ....igen

Då har det hänt igen. Elias har gjort illa sig så blodet rann. Igår på förmiddagen så klättrade han omkring och reste sig i spjälsängen (när han egentligen skulle vila). Han reste sig och satte sig, reste sig och satte sig, storskrattandes. Gick mycket bra tills.....pang, så slog han i överläppen i sängkanten. Blodet rann ur munnen. Jag bar in honom till badrummet, baddade med en bomullstuss doppad i kallt vatten. Försökte se var blodet kom ifrån, men det är inte lätt med en vridandes, gråtandes, förtvivlad liten pojke. Till slut tyckte jag mig se att den lilla strängen mellan överläppen och tandköttet hade gått av. Men det slutade faktiskt att blöda förvånansvärt snabbt och gubben verkade komma över smärtan lika fort. Slog en signal till sjukvårdsupplysningen i allafall och sköterskan sa att det inte var ovanligt alls att detta hände i den här åldern. Det kommer att läka av sig självt och hon sa att om det inte slutade blöda så kunde jag ge honom lite glass att äta, för då drar ju kylan ihop blodkärlen. Men vid det laget hade det redan upphört.

Nej, det är verkligen inte lätt att hålla koll på honom nu, han är ju så snabb, nyfiken och upptäckarsugen. Just nu är ju dessutom favoritsysselsättningen att resa sig upp, mot precis ALLT! Nu på morgonen jagade han mig omkring i badrummet och hallen för att försöka klättra upp mot mina ben. Inte så lämpligt just då eftersom jag försökte att borsta tänderna och tvätta av mig och det är inte så lätt med en plutt vinglandes vid benet. Han envisas ju med att släppa taget om det han håller i. Jag tycker nog att det är nog med skador för den här veckan.

Förresten så hände det nåt kul på gymmet igår. Jag träffade på en tjej som gick på samma teaterkurs som mig och min bästa kompis Åsa. Det var för jättelänge sen, säkert sexton eller sjutton år sedan. Hon var sig faktiskt ganska lik. Elin heter hon och hon hade sin lilla dotter Nora med sig. Elins syster Karin gick också på teaterkursen. Karin hade tydligen sadlat om från byggarbetare till banktjänsteman. Dessutom brukar hon tydligen jobba lite extra på gym som tränare. Hon har bland annat haft några pass på gymmet där jag tränar. Vi får väl se, kanske träffar på henne nångång också. Världen är allt bra liten ibland.

No comments: