Friday, February 03, 2006

Ensamma hemma

I går var Elias och jag ensamma hemma på kvällen. Daddy Fool var på bowling med sina jobbarkompisar. Till middag fick Elias en rätt som jag hade lagat själv enligt ett recept ur Sempers barnmatsbok som vi fick ett tag efter Elias födelse. Smaken verkade det inte vara något fel på men det föreföll som att köttbitarna än så länge är lite för stora för honom. Eller så är det bara det att han är ovan. Har några portioner av den andra rätten jag gjorde kvar i frysen. Det var nån slags kycklinggryta. Vi får väl fortsätta försöka och funkar det inte så får jag väl ta fram mixerstaven och göra det lite mindre.

Angående sänggåendet igår så gick det rätt så bra faktiskt. Först somnade han i mitt knä efter vällingen. Då var väl klockan ca 20.20. Men sen när jag försökte lägga honom så vaknade han och skrek. Då gick vi in till sovrummet och la oss i stora sängen. Han skrek och vred och sträckte på sig, så jag höll om honom och sjöng en massa vaggvisor och strax före klockan nio slocknade han. Lyckades lägga över honom i spjälsängen utan att han vaknade. Sedan sov han hela natten (vaknade bara en snabbis vid sex-tiden i morse enligt rapport från Daddy Fool). Klockan åtta i morse vaknade han och åt frukost.

Han har pratat en hel del den här morgonen. Det har varit en massa Gagagaga och andra små läten. Han snackade en hel del med sin pappa innan han begav sig iväg till jobbet. Nu knallar han omkring i sin gåstol och småpratar.

I går lyckades jag inte få honom att vila innan träningen så han blev lite gnällig efter ett tag. Då tog jag upp honom i famnen och gympade med honom över axeln. Sen tyckte jag att han verkade så lugn, tittade på honom och upptäckte att han somnat mitt i allt hoppande. La då ner honom på mattan och han fortsatte att sova helt utslagen resten av passet. När det var dags att gå hem så fick jag till och med på honom jackan och mössan utan att han vaknade. Inte illa va?!

4 comments:

Anonymous said...

Duktig gubbe! Saknar er, snart hemma. Puss!

Erika said...

Vi saknar dig med älskie. Har precis varit och handlat. Vilket snöoväder det blev! Det snöade in lite i vagnen och Elias låg och sträckte ut tungan :)

Anonymous said...

Hej Erika!
GRATTIS - det går ju som på räls
för Dig att vara bloggskrivare.
Jättekul att få läsa from your point of view.
3 l julmust Klassiker fr. Spend-
rups finns till Ditt förfogande.
Faffa kommer till Sthlm på onsd.
Skall bo på Rival. Stannar till
torsd. Skall han ta med sig jul-
musten? Hoppas att badet gick bra.
PoK fr. oss

Erika said...

Badet gick jättebra! Han dyker nu utan att vi behöver blåsa i hans näsa. Vill jättegärna ha julmust! :)