Wednesday, February 01, 2006

Elias - The Step-up Master

Igår på mamma/barn gympan så passade Elias på att träna han också. Jag gick iväg för att hämta mattor, stänger och hantlar och när jag vände mig om för att gå tillbaka så såg jag att Elias hade tagit tag i Step-up brädan och rest sig upp. Jag rusade snabbt dit, för även om han är jätteduktig så känns det inte sådär helstadigt än så länge. Men under sin mammas övervakning så reste han sig upp ett par gånger till innan det var dags att börja träningspasset.

Efter träningen, när vi kommit hem igen, så la jag honom i spjälsängen ett litet tag, lämnade rummet i ett par minuter och när jag kom tillbaka in i rummet så stod han upp i sängen! Han höll i sig i sängkanten. Jätteduktig pojke!

Jag brukar promenera med honom runt i lägenheten. Han håller i mina händer och sen får han styra vart vi ska gå. Nästan alltid stannar han till framför spegeln i hallen i nån minut innan han spatserar vidare. Han ser så nöjd ut när han ser sig själv. Nu väntar vi bara på att han ska börja stulta runt själv. Detta med lite blandade känslor, för det blir ju jättehäftigt, men samtidigt anar man ju hur jobbigt det kommer att bli att hålla reda på honom då. Nå, man vänjer sig väl vid det med antar jag.

No comments: