Monday, January 30, 2006

Shoppingrunda

Idag har Elias och jag varit ute och shoppat lite. Först gick vi till Röda Korset och köpte två stycken små Första hjälpen-kuddar. Finns plåster, kompresser, blodstoppare etc i dom. Tänkte ha en i vagnen och en hemma. Kan ju vara bra att ha med tanke på Elias tidigare eskapader. Sen promenerade vi till Ringens köpcentrum. Där gick jag in till Guldfynd för att höra vad det kostar att slå ut min förlovningsring som jag inte har kunnat få på mitt ringfinger sen graviditeten (har det på lillfingret nu). Detta skulle kosta drygt sexhundra kronor! Tror att jag väntar ett tag till och ser om ringen passar då. Gick till Ur & Penn för att förlänga armbandet på mitt armbandsur (som jag inte heller har kunnat få på mig sen jag var gravid) och byta klockbatteri. Detta kostade endast sjuttiofem kronor. Tänk att man skulle bli så mycket större på alla ledder och i alla lemmar när man får barn. Har till och med gått upp en storlek i skor.

Nåväl sen gick kosan till Indiska där jag köpte mig ett par tröjor på rea. Sedan inhandlades ett skärp på H&M. Shoppingen avslutades i bokhandeln där jag köpte en bok som handlar om Första hjälpen när det gäller barn. Det står bland annat vad man gör vid förgiftning, elskador, om barnet sätter i halsen och mycket mera. Tyckte att det var en bra investering. Hoppas bara att vi slipper använda den. Idag har det inte varit några olycksfall, men han har varit på väg mot spegeln och byrån i hallen vid ett par tillfällen. Det gäller verkligen att man är på hugget med den lilla krabaten.

No comments: