Friday, January 20, 2006

Ja, här sitter man.....

Jag trodde aldrig att jag skulle börja blogga jag också, men men....som rubriken säger, här sitter man i alla fall. Min älskling alias Daddy Fool har ju en egen blogg och kommer säkert att skriva en hel del om samma händelser men här kommer min infallsvinkel in. Vet inte om jag kommer att blogga lika ofta som han, vi får se.

Just nu sitter jag och bloggar lite i all hast för jag har maten på gång i köket, vilket får mig att tänka på att jag måste springa iväg och kolla hur läget är nu, hang on.....

Håller på att göra ugnsbakade rotsaker/grönsaker och pepparstek. Verkar vara ett tag innan grönsakerna mjuknat så jag hinner nog skriva lite till. Gårdagen var som några av er kanske har läst i Daddy Fools blogg lite hårresande, ja i alla fall lite oroande. Vår son Elias fick ju för sig att i ett oövervakat ögonblick dra i sladden till hallampan på byrån i hallen med resultat att han fick den i fejset ledande till att han fick ett litet jack/rivsår under höger öga, plus en liten blåtira.
Först såg hörde jag bara att han skrek, trodde att han mest blev rädd men sen såg jag att det blödde lite under ögat. Tog upp honom, tröstade och gick sen in i badrummet och tvättade rent för att se hur stor skada det var. Det var som tur var inte så farligt men jag ringde i alla fall till BVC för attt kolla vad jag skulle göra. Sköterskan sa att jag skulle kolla hur sårkansterna såg ut och om det var ett rejält jack skulle jag dra igen såret med steri-stripes men det var mest som en rispa så det behövdes inte som tur var. Idag har det läkt fint. Skorpa och liten blåtira är de synliga sviterna efter gårdagens rabalder.

Idag har det inte varit några skador utan det har varit ganska lugnt faktiskt. Vädret har inte varit något vidare, inte läge för någon långpromenad direkt med andra ord. Elias och jag har softat ganska rejält, han sov ett par timmar under eftermiddagen en gick vi och handlade när han vaknade. Och nu är maten på gång.

Detta får vara nog för mitt allra första och förhoppningsvis inte det sista blogg inlägget för mig.

Kram på er alla så länge.

No comments: