Wednesday, January 25, 2006

Vattenlösa

Upptäckte till min fasa att vattnet var avstängt vid halv elva tiden i förmiddags. Som tur var hade jag redan hunnit tvätta av Elias. Det blev således mjölk och lite fruktdryck till maten för hans del. Ringde till förvaltaren som berättade att det tydligen har blivit en läcka någonstans i något rör och att de håller på att laga detta i korsningen Hornsgatan/Torkel Knutssongatan men att vattnet förmodligen kommer att vara avstängt hela dagen. Inte kul, framförallt inte när man har ett litet barn. Hon berättade även att det finns en tappkran utanför Hemköp där man kan hämta vatten, så nu har jag och Elias varit ute på en promenad och passade då på att fylla upp tre 1½ liters PET-flaskor. Vi får se om det räcker.

Passade på att gå in i skoaffären på hemvägen för att kolla in skor till Elias. Det börjar väl snart bli dags att köpa ett par. Tänkte att när det töar upp lite ute så kan det kanske vara kul för honom att pröva sina promenadsteg utomhus. Men än så länge får det duga med inomhusspatsering. Nu pockar han på min uppmärksamhet där borta så det är väl bäst att jag går dit. Håller tummarna för att vattnet sätts på snart!

1 comment:

...grönvita sidan upp! said...

Gah! Tyckte väl att det var taskigt tryck i duschen i morse, och sedan hade de grävt upp hela trottoaren vid Hemköp... borde kanske ha lagt ihop två och två.

Snart hemma. Älskar dig.