Saturday, January 21, 2006

Lördagskryssning

Nä det är inget så romantiskt eller härligt som en lyxkryssning i Söderhavet utan det är melodikrysset jag syftar på. Sitter och löser krysset på nätet i väntan på att vi ska gå iväg till babysimmet med Elias. Hoppas inte att någon tror att vi har misshandlat honom för hans blåtira är än mer framträdande idag. Nåväl de har ju sett hur livlig han kan vara haha.

Efter simningen kommer min farmor och farfar över på fika. Eventuellt kommer även min bror, mamma och syster. Mamma och syrran ska måla om i syrrans sovrum så vi får se om de har tid för en snabbfika, de kan ju behöva en liten paus i arbetet kan man ju tycka. När jag pratade med syrran på telefon så nämnde hon att mamma var lite sugen på att komma över en sväng för hon vill så gärna träffa sin lilla dotterson. Det är ju "trevligt" att hon inte kommer för att träffa sin dotter, hm. Hehehe.

Cirka tre timmar senare: Såja, nu har vi varit och badat. Elias, mamma och pappa är mätta efter lunch och vi har städat av det värsta. Nu väntar vi bara på gästerna. Brorsan ringde och sa att han kommer. Trevligt med lite familjefika såhär en lördagseftermiddag.

Elias och hans pappa sitter just nu på golvet framför tv:n och lillgubben fingrar på digitaltvboxen som vanligt. Jag ska avsluta fingrandet på tangentbordet för den här gången och joina min lilla familj på golvet istället. Får se, kanske man får ett sug att skriva lite senare också......

No comments: