Tuesday, January 24, 2006

Gnällträning

Nä vår lilla pojke behöver ingen träning i att gnälla, det klarar han så bra ändå. Ikväll var det väldigt gnälligt. Ändå har han vilat ett par gånger under dagen. Rubriken syftar på allt gnällande när vi var på mamma/barn styrketräningspasset idag. Första tio-femton minuterna gick bra men sen satte han igång med att gnälla, klänga på mamma, krypa iväg till bebisarna runtomkring och försätta sig i allmän fara med tanke på att vi just då körde träning i form av att man ligger på rygg på step-up brädan och lyfter stänger. Han var bra nära att få stången i huvudet ett par gånger. Nåväl, det är faktiskt inte lika gnälligt alla pass för vissa gånger kan jag träna nästan hela tiden utan några längre avbrott. Han brukar bli lite gnällig i slutet av passen för då är han lite trött. (Jag är också ganska trött då, av uppenbara skäl....)

Idag på tiomånadersdagen och på min namnsdag har vi fått fina presenter av min älskling Daddy Fool. Elias fick stapelbara burkklossar och jag fick doftljus och badsalt till mina härliga, långa bad som jag tar ibland såhär i vinterkylan. Det är ju så underbart skönt att ligga i ett varmt, bubbligt, skönt doftande bad med en god bok i handen. Brukar kunna ligga i timmar. Åtminstone drygt en timme. Sen känner jag att jag borde stiga upp innan huden totalt faller i bitar. Dessutom anar jag att Daddy Fool kanske kunde behöva lite avlastning från plutten.

Idag lagade jag spaghetti och köttfärssås enligt Daddy Fools önskemål. När han satt och matade Elias igår kväll så tyckte han att det luktade så gott av hans mat (som han trodde var spaghetti och köttfärssås fast det var i själva verket kycklinggryta). Så jag tänkte att då ska min älskling få det till middag idag. Han blev jätteglad och åt med god aptit.

Dags att krypa till kojs så att man orkar med morgondagen. Det är ju full fart på lillen hela tiden. Inte många minuter han håller sig stilla. Det sak ju krypas, undersökas, bitas, promeneras med mera med mera. Måhända att jag lägger en patiens på datorn innan jag lägger mig.

4 comments:

...grönvita sidan upp! said...

Pallar bara en timme med bebis, "har önskemål" om maten... hjälp, jag låter ju som världens värsta mansgris när man läser det sådär. ;)

Erika said...

Oups, det var inte meningen min älskling :)

Space babe said...

recept på köttfärssåsen, tack!

Har aldrig lyckats laga en lika bra som skolans. Vad hade de i den som gjorde den så mjölkig? Gräddfil? Eller är det sönderkokt spaghetti som är hemligheten?

Space babe said...

Lämna gärna på min blogg också, eftersom jag tenderar att glömma var jag lämnat kommentarer...