Monday, August 17, 2009

Tio-minuters"nattning"

Idag tog det bara tio minuter att få Marcus att somna i sin säng. Jag har hunnit borsta tänderna och ta en snabbdusch. Elias är hemma från dagis idag för de har planeringsdag. Han leker koja eller båt eller vad det nu är, vilket innebär att han leker med en filt på golvet.

Undrar vad vi ska hitta på idag? Vädret ser inte ut att vara något vidare. Kanske blir bättre framåt dagen. Jag borde tvätta och städa, men det är inte så lätt med bägge illbattingarna hemma. Det är knappast lätt med den lilla illbattingen heller för han ska ju underhållas nästan hela tiden nu. Det verkar som att han har en period då han inte gillar att ligga stilla i sitt gym eller sitta i sin gunga. I allafall inte om han inte ser mig eller sin pappa hela tiden.

Gårdagens Eliascitat: "Ååååh mamma, du luktar susen". (Han, Daddy Fool och Marcus kom hem efter en stund i lekparken och jag hade precis tagit en dusch och tvättat håret).

3 comments:

Anonymous said...

Hej Erika!
Tack för trevlig läsning.
Du har alldeles rätt i att farmor
lider av barnbarnsabstinensbesvär.
Det är en skön känsla i sig att
tänka på "ponkarna" men ännu här-
ligare att vara med dom. Skulle det
passa sig att jag kommer torsd.-fred. denna vecka ?? Jag ringer i
morgon. Nattinatti från Fagersta

Erika said...

Du är jättevälkommen då. Vi hörs imorgon. Kram

Åsa said...

Haha, Alvin somnade också snabbt idag, efter knappt fem minuters sång visade han på sin säng och att han ville sova, så jag lade ner honom, och efter ett par minuter sov han.
Hoppas bara han sover lite längre än till kl 06.15 (det var då han vaknade i morse)...