Thursday, August 13, 2009

Snablars otur

Stackars stackars Elias! Idag skulle han ju gå hem till sin dagiskompis, men det blir inte av för han har feber. Han kom in till oss tidigt imorse och var törstig. Sen ville han ligga bredvid oss. Jag tyckte att han kändes varm så jag tog tempen på honom och då hade han 38,5 grader. När han sen klev upp ca 7:30 så hade han 38,6 grader. Han har inte ont någonstans och han har inga utslag men han mår illa då och då. Han har dock inte lyckats kräkas något ännu. Just nu ligger han på en filt på golvet med sin huvudkudde och sina två Bamsengrisar. Jag får påminna honom stup i kvarten att han måste dricka vatten. Det blir kanske några Piggelin idag. Då får han ju i sig något i allafall. Han ser ut som en utslagen hjälte våran lilla "Elli Belli" (ett av mammas små smeknamn på sin sötnos).

Jag har lyckats få lille Marcus att somna i sin säng (efter en stunds gnällande). Just nu lugna gatan alltså men jag samlar krafter för en fortsatt dag!

No comments: