Wednesday, April 26, 2006

Besök på mammas jobb

Idag har Elias och jag varit uppe på mitt jobb. Lämnade in schemat. Alla tyckte att han blivit så stor och att han är såååå sööööt. Han promenerade omkring i korridoren. Hade fullt sjå att hålla reda på honom. Fnuttade omkring och skrattade. Vi var även nere och hälsade på hos min vän Christine som gick i samma sjuksköterskekurs som mig. Hon jobbar några våningar nedanför mig. Hon och hennes pojkvän ska ha barn nu i sommar fick jag reda på. Jättekul! Kanske en blivande liten vän till Elias?!

Efter visiten på avdelningen så promenerade vi vidare till Ringen. Där köpte jag lite kläder till Elias (en vit, kortärmad body, ett par gröna mysbyxor och två par strumpor). Köpte även några saker till mig själv, inte så spännande dock, en tröja, sju par strumpor och ett gäng trosor. Kollade vidare efter en vårjacka, men hittade ingen. Fem timmar efter att vi lämnat lägenheten så var vi hemma igen. Daddy Fool mötte upp med oss på Hemköp och vi handlade lite. Sen bar det iväg hemåt. Jag fixade till lite käk, marinerad ryggbiff (färdig smoky honey marinad) och en sallad. Blev faktiskt riktigt gott. Den marinaden ska jag köpa igen.

Vid halvnio-tiden somnade plutten på sin pappas axel. Jag lyckades faktiskt byta blöja och sätta på pyjamas utan att han vaknade. Nå, han vaknade till ett litet tag, gnydde och somnade om. Men när jag la honom i sängen så vaknade han igen. Då fick han en flaska välling men han ville inte somna om direkt. Nu sitter hans far med honom inne i sovrummet. Det är tyst där inne så det är mycket möjligt att han har somnat. Elias alltså. Kanske Daddy Fool också?! Ska gå och kika...

Näpp, båda två vakna. Elias började skratta när jag kikade in. Vår lille tokfnutt :)

No comments: