Friday, April 21, 2006

Missing oil

Det har pendlat mellan gnälliga och mindre gnälliga dagar denna vecka. Idag var det rätt ok under förmiddagen, men eftermiddagen var desto värre. Det enda som hjälpte var att sitta nära honom på golvet. Så fort jag ställde mig upp och försökte diska eller dylikt, så satte han igång.

Dagens titel syftar på att han imorse lekte med flaskan med babyolja. Ett tag senare insåg jag att den var borta. Letade överallt, i badrummet, i vardagsrummet och i köket, men ingenstans fanns den. Sen fick jag en snilleblixt, kanske han lag den i papperskorgen i badrummet (jag hade sett att han försökt att lägga en fotopåse där förut), och mycket riktigt, under ett par gamla blöjor låg den. Mysigt värre.

Vi tog oss en promenad på eftermiddagen. Gick till Hornstull och tillbaka. Var på ett mission faktiskt, för jag letade efter en tvål som svärmor hade hemma i sitt badrum. Tror att det är Nivea med aprikoslukt, men är inte riktigt säker. Har kollat på Hemköp, Ica och Konsum och ett par lågprisbutiker men inte hittat den. Så svärmor, om du läser detta så vore jag jätteglad om du kunde köpa med ett par när du kommer den 29:e. :)

I morgon är det dags för babysim igen, det är Daddy Fools tur att bada med pluttisen. Min roll är att klä av och på den lille. Vi ska väl fortsätta att öva med honom att hålla i stången vid bassängkanten. Detta är ju något som han inte är så bra på. Han vill ju simma, dyka och plaska hela tiden. Men övning ger ju färdighet har jag hört. Hm, vi får se.....

2 comments:

Anonymous said...

GKväll!
Skall med glädje fixa 2 flaskor
flytande Nivea m. aprikosdoft.
Tycker själv att den är jätteskön
m. lagom doft. Kanske gnälligheten
beror på att flera "risgryn" är på
väg fram. Lycka till med babysimmet
i morgon. Har nyss snyftat mig ige-
nom en film som hette "Skicka vidare" - så i morgon vaknar jag
säkert m. svullna ögon. Puss på Er
hälsar Fammo o Faffa.

Erika said...

Underbart! Jag tycker att den luktar jättegott. Vet ni vad; nu på morgonen åt han smörgåsbitar själv! Müsligröten går också ner.

Kram