Monday, April 10, 2006

Vår, snö, vår, snö

Igår var det en härligt solig dag. Lite blåsigt, men i allafall, soooool!!!! Vi tog en rejäl promenad in till stan. Letade ny vårjacka, men hittade ingen bra så jakten får väl gå vidare antar jag. I morse när vi vaknade så var det snöstorm ute, men när vi tittade på vädret på Nyhetsmorgon så sa dom att det ska bli växlande molnighet och sju plusgrader idag, så hoppet finns.

Ringde till Försäkringskassan idag. Skulle fråga om det gick att skicka bägge blanketterna som ska in, i samma kuvert. Det gick bra sa hon. Passade även på att dubbelkolla så att antalet dagar jag har kvar stämde, för säkerhets skull innan jag skickar in förlängningsblnketten. Men hon jag pratade med nu fick inte alls ihop det så att det blev samma resultat som det blev för damen jag pratade med förra gången. Enligt den här kvinnan så blev det färre dagar! Hon gick för att kolla med sina kollegor, och när hon kom tillbaka i luren så babblade hon om att alla uppgifter inte var registrerade och bla bla bla, fattade typ hälften. Hon tyckte att jag skulle ringa till min handläggare på Försäkringskassan och fråga. (Det här var kundtjänsten). Detta gjorde jag, men hon var inte inne, kommer åter klockan 14.05. Ska försöka igen då. Pust, stånk, stön. Vi får se hur mycket jag fattar av vad hon kommer att rabbla upp om sjukpenningsnivåer, lägstanivåer hit och dit. Varför ska det vara så komplicerat alltihop???

Plutten sover nu. Han har kutat omkring här i lägenheten hela förmiddagen, men sen blev han tröttis och då kröp vi till sängs. Han somnade ganska omgående. När han vaknar ska han få lunch och sen får vi se vad vi hittar på.

No comments: