Thursday, June 25, 2009

Gråt och klagan

Elias provsvar har kommit och det visade ingenting som tur var. Däremot var jag på vårdcentralen igår och jag har åkt på en halsinfektion så jag påbörjade en tiodagars penicillinkur igår. Det började med halsont och feberfrossa på torsdagen förra veckan. Hade frossa två nätter sen har det gått lite upp och ner med det onda i halsen. På tisdagskvällen så hade jag väldigt ont i halsen så jag tänkte att det var bäst att gå till doktorn, vilket var tur att jag gjorde eftersom det visade sig att det var en bakterieinfektion.

Marcus har en period när han inte verkar vilja åka vagn. Han vill inte heller bli buren i bärselen. Det enda som hjälper när han börjar skrika är att bära honom i famnen, vilket är lite vanskligt när man dessutom har både en vagn och en Elias att forsla med sig. Jag hoppas verkligen att den här fasen är snabbt övergående för jag är helt slut när vi väl kommer hem. Stackars Elias får sig en och annan utskällning. Mitt tålamod är inte på topp just nu. Häromdagen bad jag honom om ursäkt och förklarade varför jag var så arg. Då sa han: "mamma har du ett tråkigt humör nu?"
Gullunge. Han är egentligen riktigt duktig men när mamma har ont både här och där och Marcus skriker som han gör så är det inte lätt att hålla det goda humöret uppe alla gånger.

Tänk om han vore så här lugn

DaddyFool jobbar bara den här veckan ut sen har han semester i fyra veckor. Vi ska ta med Elias till Gröna lund en dag. Det har vi ju lovat honom. Det ska bli riktigt kul! Sen blir det väl Skansen nån dag också. Ska bli skönt att få vara lediga
tillsammans hela familjen!




P.s Bara för det så har det gått jättebra i vagnen idag. Bara gnällt lite när vi var i lekparken. Då fick han mat sen somnade han. Hmm. Konstigt!

4 comments:

Anonymous said...

Moster vill också följa med till gröna lund. Hon vill nyttja att få åka "lilla fritt fall" med elias. :-)

Erika said...

Hmm, vet inte om man törs låta honom falla fritt. Men vi ska åka blåtåget! :)

Anonymous said...

Hej!
Hoppas Din antibiotikamedicin gör
susen.....
Gröna Lund är ingenting för en gam-
mal tjej (enl. Elias) som blir yr av att åka i "Tekoppen". Kanske vi
kan ta´ med honom till Junibacken
när vi kommer ner?
Kram Birgitta

Erika said...

Hej Birgitta. Jodå, halsen känns redan lite bättre. Junibacken låter toppen! Det bokar vi :)
Kram