Tuesday, June 02, 2009

Glädje och smärta



Nu är vår lilla Marcus 6 veckor gammal. Jösses vad fort det har gått. Fast jag har fortfarande inte läkt ihop helt ännu. Det gör fortfarande ont emellanåt och ibland blöder det. Jag ringde till mvc igår och fick en tid till idag. Hon sa att det läker ihop fint men att det inte är konstigt att det blöder och gör ont. Det kan ju hända att det brister lite precis där det finns kärl. Det är ju en rejäl bristning jag fick så det kommer att ta tid att läka. Jag ska tillbaka dit om några veckor igen. Kändes skönt att höra att det iallafall går framåt med läkningen trots att det gör ont.

Sommarvärmen vi haft under helgen har försvunnit. Idag var det riktigt kyligt ute. Men den kommer väl tillbaka så småningom. Helgen var underbar. Vi hade besök av Elias och Marcus farmor och farfar. Elias, farfar och DaddyFool var ute och kollade på Stockholm maraton på lördagen. På söndagen var Elias och farfar ute i flera timmar i lekparken. DaddyFool och jag fick ett par timmars "permission" på lördagskvällen. Dessa timmar tillbringade vi på Tegelhusets uteservering där vi intog ett par öl tillsammans. Härligt! Vi hjälpte till att natta Elias innan vi gick iväg och Marcus satt i gungan. Han mage krånglade. Det höll på att lugna ner sig när vi gick. När vi kom tillbaka så hade han sovit nästan hela tiden. Tack snälla Birgitta och Johan för dessa två timmar, det var så skönt att komma ut lite, barnfria!!!

Marcus har haft problem med magen ett tag nu. Det brukar hålla på ett par timmar på kvällen ungefär. Det är inte alls som med Elias men det är iallafall jobbigt när han verkar ha så ont. Vi ger honom Minifom och jag köpte dessutom Sempers magdroppar igår. Dessa ska han ha en gång om dagen. Minifom ger jag i samband med måltider. Inte varje gång men några gånger om dagen. Det har möjligen blivit lite bättre. Gungan är som sagt en klippa. Den brukar han bli lugn och somna i. Kanske skulle pröva att bada honom nångång när han har ont. Han verkar älska att bli badad. Kan få se flera leenden då.




Båda mina pojkar sover just nu. DaddyFool ligger nog och läser. Jag tänkte sitta lite till vid datorn (njuta av lite egentid) men det är nog snart dags för mamma att krypa till kojs också. Imorgon ska vi skicka in namnanmälan till Skatteverket. Det har inte blivit av ännu. Marcus Anders Mattias. Våran lilla gosse. Familjen var med i lokaltidningen idag. http://arkiv.mitti.se/erez4/online/mitti/sodermalm.html






P.s Tack för vykortet Birgitta. Det kom idag!

2 comments:

Anonymous said...

Erika!
Tack själv för helgen. Farfar och jag njöt hela tiden.
Skönt att Du fick tid hos MVC och
att allt är normalt. Läste någon-
stans att det kan ta´ 8 veckor och
kanske mer innan allt läkt.
Tack för bloggen och härliga bil-
der. Hoppas att Sempertillskottet
lägger lite sordin på Marcus mage.
Må så gott. Ser fram emot nästa
helg. Skall söka med ljus o lykta
efter en vagn. Kramar från mig o
farfar.

Anonymous said...

daiaidf ocr gwwll asian sluts

dtlmg!

ugnuc icfoqy byu young slut