Thursday, June 04, 2009

Nu i ro, slumra in

När DaddyFool kom hem från jobbet ca kl 20:30 så satt jag i vardagsrummet med mina två sovande gossebarn. Den minsta i gungan och den stora i soffan bredvid mig. Jag läste sagan om Gruffalon och sen skulle han ligga bredvid mig medan jag sjöng godnattvisor. Han skulle låtsas somna så som han brukar göra i våran säng ibland (en av hans kvällsrutiner nuförtiden) och sen när pappa kom hem så skulle han bära in honom till hans egen säng. Men han behövde inte låtsas somna. Efter en kvart så sov han som en stock.

Lillgrabben växer och frodas. Han fyrade av flera leenden imorse. Han "pratar" en hel del med.


Med mig går det framåt också (ta i trä)! Både igår och idag har jag klarat mig utan värktabletter. Det är inte helt smärtfritt men tillräckligt för att slippa vräka i mig en massa Alvedon. Jag tog ett par igår kväll men det var för att jag fick huvudvärk. Så ni ser, det finns hopp om livet!!!


Lika som bär - Elias till vänster och Marcus till höger.

1 comment:

Åsa said...

Nu blir jag avis på hur lätt Elias somnar på kvällen, men vi kanske kommer dit någon gång vi med :-)

Vilken jättefin bild på hela familjen det var i lokaltidningen. Kul!