Wednesday, February 04, 2009

Magsjuk liten plutt

I morse kräktes Elias innan det var dags att gå till dagis. Vi var ju med om detta för ett par veckor sen och då kräktes han en gång och sen var det bra. Kanske var något han ätit eller så. Den gången var vi hemma från dagis för säkerhets skull. Nu trodde jag att det var samma sak så vi gjorde oss iordning och tog bussen till dagis. När vi klivit av bussen och var på väg över gatan vid Zinkensdamm, så började han gnälla, sa att han var trött. Sen kräktes han rejält på gatan, overallen, halsduken stövlarna och vantarna. Då gjorde vi det enda vi kunde göra - gick till dagis och förklarade läget, sen promenerade vi hem. Jag ringde till jobbet och berättade vad som hänt och att jag måste vara hemma med Elias. Sen ringde jag till Daddy Fool och informerade honom om läget. Han skulle ju ha hämtat idag.

När vi kom hem så drack han lite vatten, spydde en gång till och sen sov han i ca en timme. Nu sitter han och kollar tv. Han är nog på bättringsvägen för han har druckit vatten, några klunkar nyponsoppa (vilket han inte verkar vara alltför förtjust i) och ätit typ fjorton fullkornsskorpor. Jag var tvungen att stoppa honom till slut. Tur att sån här magsjuka går över snabbt. I morgon ska vi ju iväg på min farfars begravning (hoppas inte jag börjar spy innan dess....). Ska försöka hålla mig ifrån att pussa på min lilla sjukling. Men jag har ju varit tvungen att tvätta spyor från golv och kläder så helt safe är jag inte. Håller tummarna!!!

2 comments:

Åsa said...

Hoppas du klarade dig från magsjuka!
Grattis till snugglenestet, det är verkligen perfekt att ha de första månaderna. Du kan ju använda den på andra ställen än i sängen, i soffan, tex.

Erika said...

Ingen magsjuka! Elias skötte sig dessutom alldeles utomordentligt i kyrkan. Det var en fin begravning.