Saturday, January 31, 2009

Ny bilstol

Idag har Elias varit med mormor, mamma och pappa till Babyproffsen där mormor köpte en ny bilstol till honom. En bältesstol som man ska ha framåtvänd och ryggdelen är dessutom avtagbar så man kan använda enbart själva sittkudden så småningom. Så nu har vi tre olika bilstolar fast ingen av oss har körkort eller bil. Den verkar väldigt enkel och smidig, inte speciellt tung heller. Det är en Akta Graco Junior plus. Elias såg den i butiken, satte sig i den och utbrast: Den här är perfekt för mig! Ett solklart val med andra ord. (Rådgjorde för säkerhets skull med expediten också.)



Har dessutom ändrat mig när det gäller val av badkars skötbord. Hade tänkt mig en Tvättbjörne Basic, men den verkar ganska tung. Tror att vi väljer Tvättbjörne Classic istället. Lite lättare. Jag kommer ju att behöva flytta undan den varje gång som jag eller Elias ska bada, så det känns viktigt att den inte är för tung eller otymplig. Ska kolla på Blocket, har sett flera annonser där den modellen säljs.

Nu räknar jag verkligen ner tills jag går på Havandeskapsledigheten. Två pass kvar!!!
Läääääängtar!


(Stor mage och blivande storebror)

No comments: