Wednesday, January 07, 2009

Juluppehåll

Oj, nu var det längesen jag skrev. Det har hunnit vara jul och nyår och trettondagshelg. Julen firades här hemma hos oss med Elias farmor, farfar, mormor, gammelfarmor, moster och morbror. Det var trevligt, även om jag var lite trött eftersom jag hade jobbat på dagen. Dagen efter firades min födelsedag. Vi gick och åt middag på Östgötakällaren. Svärföräldrarna bjöd och det var jättegott och skönt att slippa stå och slava vid spisen hela dagen!



Elias tillbringade själv ett par dagar hos sin farmor och farfar i Fagersta. De tog tåget upp den 27:e december och den 30 december tog de Säfflebussen tillbaka ner till oss i Stockholm. Han hade haft det jättebra. Vi hade talat med honom i telefon på kvällarna (han lät så annorlunda, så stor)! Han hade fått skidor av farmor och farfar så han hade tagit en provtur. Det var svårt för det var så "halkigt" tyckte han. Det hade tydligen varit hård skare så det var väl därför det var halt och svårt.









Nyårsafton var lugn. Vi lagade mat tillsammans. Ett par raketer såg vi från balkongen, men när de flesta fyrverkerierna satte igång så sov Elias redan. Vi ville inte att han skulle vara uppe för länge eftersom vi skulle på dop på nyårsdagen. Min bästa kompis son Alvin skulle ju döpas. Så vi har även hunnit med att gå på dop! Det var jättefint och jag hade den stora äran att få vara den lilles ena fadder.



Nu är helgerna över, granen är utslängd och snart ska resten av julsakerna plockas bort igen. Är nyligen hemkommen från en betungande dag på jobbet. Trött som attan, men det är ett tag till kvar innan jag får koppla av. Håller just nu på med middagen.

En annan sak som hänt: Vi var uppe på vinden och hämtade ner pottan. Den ställer vi vid sängen på kvällen. Vi tänkte att det var dags att försöka se om Elias kan bli av méd nattblöjan snart. Än så länge har det inte hänt nåt, men snart kanske......?!

No comments: