Wednesday, January 28, 2009

Vi har blivit med byrå

I helgen som var så fick vi en byrå hux flux. Vi hade tänkt att vi skulle köpa en byrå att ha i hallen. Bland annat behövs det ju plats för bebisens kläder. Jag har kollat på Blocket lite då och då. Tanken var väl att först skaffa en preliminär byrå, innan vi fick tid/råd att köpa en snygg, ny. Så på lördagsmorgonen ringde det på dörren. Det visade sig att en av grannarna höll på att måla om i lägenheten och de passade på att rensa bort saker de inte hade användning för längre, bl a denna byrå. Så i ett nafs så hade vi fått en bättrer begagnad byrå....gratis, levererad till dörren! Inte illa va. Ibland har man flyt.




Nu sitter jag och väntar på att mina älsklingar ska komma hem, samtidigt som jag hårt bevakar mitt bud på Tradera. Har lagt ett bud på ett sk Snugglenest. Det är en liten "extrasäng" som man kan ha bebisen i när man har den i sängen mellan sig. Nog för att vi klarade att ha Elias mellan oss utan att krossa honom men det känns i allafall lite tryggare.




På namnfronten så har ett till namn dykt upp, David. Just nu tycker jag att det skulle passa bra, men hur vi känner om ett par månader, det vet man aldrig. Jonas ligger väl också kvar på listan. Daniel har DaddyFool totalsågat. Han känner tillräckligt många med det namnet redan säger han.

Nu kokar vattnet för fullt skulle jag tro. Bäst att jag beger mig till spisen. Det blir nudlar med grönsaker till middag idag, på Elias begäran.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Erika!
Tack för att Du är flitig så att vi får lite "info". DaddyFool
har blivit lite lat - eller så
beror det kanske på tidsbrist:-)
Vilken tur med byrån. Hoppas att
Ditt bud på Tradera gick igenom.
Här snöar det. Farfar har varit
på "O,Lerys" med några tyska gäster
tillsammans med Claes W o Anders L.
P&K från Fammo o Faffa

Erika said...

Auktionen på Tradera är inte över förrän på söndag kväll. Håll tummarna!!!