Wednesday, January 21, 2009

Sjukstuga

Först var det stackars DaddyFool som var sjuk. Hosta, snuva och feber. Nu var det min tur. Hade inte riktigt lika mycket feber, men näsan rann som ett såll och jag har varit trött och täppt. Nu börjar det äntligen släppa. Hoppas att Elias slipper undan. Som tur var så klarade han sig i allafall till idag, för idag var det dags för utflykt på dagis! De har åkt pendeltåg och tvärbana, färja och buss. Turen gick till Hammarby sjöstad. Ska bli spännande att höra hur de hade det. Men med tanke på alla dessa transportsätt de använt sig av så kan det ju inte ha varit annat än toppen, för Elias del i allafall.

Magen växer för varje sekund känns det som. Börjar bli svårt att somna på kvällarna. Kan inte hitta några bekväma liggställningar. Ligger jag på rygg så blir jag tungandad och att ligga på sidorna är inte alltid så skönt det heller. Prövar med att lägga kuddar här och där, men det hjälper föga. Efter fysisk aktivitet, om än aldrig så lite, så låter jag som en stånkande blåsbälg. Till exempel när jag ska torka mig efter en dusch. Snart är det i allafall dags för havandeskapsledighet. Det ska bli skönt. Bara några dagars arbete kvar. Sen får jag ta det lugnt och börja hämta krafter inför den stora dagen. Ska försöka komma iväg till gymmet några gånger till innan jag fryser träningskortet. Skulle behöva träna upp konditionen och ryggen.

Nu ska jag koppla av lite till innan jag beger mig iväg för att hämta Elias på dagis. Tänkte ta mig till affären innan också. Handla blodpudding bland annat. Måste försöka få upp järnvärdet lite, det hade sjunkit en aning vis förra MVC besöket.

1 comment:

Åsa said...

krya på er!