Wednesday, May 31, 2006

Våååååren, var är du?

Jäkla pissväder! Inte mycket man kan hitta på att göra om dagarna med det här regnandet. Idag blev det ett uppehåll och då passade jag på att böka på Elias sina regnkläder, klädde på mig själv och sen bar kosan av mot lekparken intill Södra Station. När vi hunnit gå några meter så började det att regna igen. Nåväl, tänkte jag, några droppar skadar väl inte Han har ju sina regnkläder på sig. Vid ankomst till lekparken, som för övrigt var helt öde, så började det att spöregna. Men när vi nu hade tagit oss ända dit så skulle vi minsann leka lite i allafall, tyckte jag. Ut med Elias ur vagnen. Parkerade vagnen inne i ett litet hus i parken och satte igång att fnutta efter plutten. När jag, efter ca en kvart, var alldeles genomvåt så beslöt jag mig för att nu räckte det. Satte Elias i vagnen igen och stack iväg till affären. När vi handlat klart och kom ut från Ica så hade det slutat regna. Därav stannade vi till ett tag på våran innergård och lekte där ett tag......tills det började att regna igen. Då gav jag upp och vi gick in för gott.

Just nu har jag det rätt lugnt och gött. Elias sover sen ca en timme tillbaka och Daddy Fool är på en avskedsfest för en kollega. Skulle tippa att han kommer hem snart. De skulle vara här på St Paulsgatan, så det är inte så långt. Jag har för övrigt varit riktigt skicklig idag. Har lyckats hitta hotellrum till svärföräldrarna. De kommer hit nu på lördag och stannar till söndag. Nästa helg ska de hit till Stockholm igen från fredagen till lördagen. Svärmor hade jagat hotell men utan resultat. Helt fullbokat överallt. Tydligen är det Stockholm Maraton nu i helgen så det är väl en av anledningarna till att det är så svårt att hitta något ledigt rum. Jag letade på nätet, gick igenom och ringde till en massa hotell som jag hittade på gulasidorna.se, men utan något lyckat resultat. Jo, förresten, på Hotell Oden fanns det några få lediga rum nu i helgen, men när svärmor ringde några minuter senare så var det fullbokat även där. Slutligen hittade jag en sajt som heter bokahotell.se och där lyckades jag boka in rum både för denna och för nästa helg! Inte illa va?!

I helgen är det även "Smaka på Stockholm" i Kungsan, så vi får se om vi tar oss en sväng dit. Beror väl en del på vädret antar jag. Det håller tydligen på från imorgon tom 6:e juni så vi har några dagar på oss, solen borde väl titta fram nån av dagarna tycker jag. Den som väntar på nåt gott......

1 comment:

Space babe said...

Jag har officiellt korat er grabb till världens nästsötast unge! Åhhh, vilken perfekt kombination det blir med en asiatböna och en vitling. Take it from me...

Hörrni, ska vi inte ta och göra en utflykt snart med småglina?