Monday, May 08, 2006

Sommarvärme

Vilket underbart väder det har varit de senaste dagarna! I lördags var jag, Daddy Fool och Elias i Tanto. Elias sprang omkring och njöt. Vi bredde ut en filt på en ledig gräsplätt (det var fullproppat med solande människor) och tog fram böcker, dricka och satsumas. Sen fick vi turas om att springa omkring med vår lille fnutt. Efter tre timmar begav vi oss hemåt igen. Jag skulle ju träffa syrran sen och gå ut och ta ett par öl på nån uteservering.....var det meningen, men det blev några timmar på hennes balkong med vin och sällskap av några till. Sen bar det iväg till Fridhemsplan för att spela biljard. Där blev det några öl, så söndagen blev rätt lugn för min del. Att man aldrig lär sig! Blanda INTE öl och vin!

Vi fick en rätt mysig söndagseftermiddag i allafall. Den tillbringades hos Elias mormor, ute på gården med fika och såklart en hel del spring med Elias. Såg i morse att han fått ett litet skavsår på ena lilltån. Kanske får ta det lite lugnt med springet idag då.

Men vi måste nog ut en sväng ändå. Vädret är lika härligt idag! Kanske vi tar oss en promenad nånstans. Jag har dock lite besvär med allt pollen. Näsan rinner och ögonen känns lite svullna och kliar en aning. Käkar Clarityn, men det verkar inte hjälpa helt. Det lindrar nog en hel del, vore nog värre utan.

Nu är det fasligt gnälligt här, så jag måste nog avsluta för den här gången.

No comments: