Monday, May 22, 2006

Kändispark

Det finns en park intill Södra Station. Där finns det gungor, flera rutschkanor, klätterställning, ett "tåg" mm. mm. Där hanr Elias och jag varit några gånger och lekt. Igår var vi där med Daddy Fool och moster. Det gungades, fnuttades och åktes rutschkana, Elias hade fullt upp. Han orkade i ca en och en halv timme, sen blev det lite gnälligt och vi begav oss hemåt igen. Innan vi gick så såg vi sångaren från Popsicle där. Daddy Fool såg nån jornalist som tydligen brukar vara med i Nyhetsmorgon ibland och jag såg nån som såg ut som en sångare i nåt band, typ Teddybears eller nåt liknande. Härom veckan såg jag Sussie Päivärinta vid gungorna. Så det är dit man ska gå om man vill frottera sig (eller frittera, som jag sa igår. Trött, antar jag) med kändisar och dras ungar.

Idag ska vi gå till en av mammorna i föräldragruppen. Vi ska fika och leka. De har tydligen en rätt schysst lekpark intill huset där de bor. Vi får hoppas att Elias kan vila innan så att han orkar med, vore trist om han blir gnällig när vi är där. Det ska bli riktigt trevligt. Vi var ditbjudna i slutet av förra året men det blev inställt för att de hade blivit sjuka hela familjen.

Nyss satt Elias och skrattade när han såg en reklam på tv som innehöll en massa bastande tjejer klädda i endast handdukar. Han skrattade och viftade med armarna. Ja, det ska väl börjas i tid antar jag, haha. Förrförra gången på badet hittade han ju en liten tjej som han klappade på när vi stod i ring och sjöng precis i slutet av badomgången. Det kanske är en liten tjejtjusare vi har fått.

No comments: