Tuesday, February 09, 2010

Hejdå gungan!

Oj oj oj vad Marcus håller på att resa sig upp nu. Det verkar vara favoritsysselsättningen för tillfället.
Igår kväll åkte Elias omkring på sin blå bil medan Marcus jagade efter, krypandes. Men då och då stannande han till för att resa sig upp till ståendes. Han höll sig upprätt i mellan 5 och 7 sekunder. Jätteduktig!

I söndags var jag och DaddyFool iväg på bio för första gången på evigheter. Grabbarna K var hemma med sin farmor och farfar.
Vi såg på storfilmen "Avatar" i 3D. Den var faktiskt ganska mäktig. Häftig upplevelse. Jag funderar på att gå och se en 3D film med Elias också, "Det regnar köttbullar". Den är från 7 år men i vuxet sällskap kan man vara yngre. Eventuellt ska jag gå och se den med en kollega och hennes 4-årige son.

I morgon ska vi sälja vår älskade Fisher Price gunga. Den som gungat både Elias och Marcus till ro. Det känns lite vemodigt faktiskt. En annan kollega till mig ska köpa den. Hon har en som som är en dryg månad gammal. Nåväl, det är ju kul om gungan kommer till nytta. Nu står den ju bara och samlar damm. Vi har ju inte använt den på länge. Men ändå......snyft!

Sen är det bara att beta av de andra babysakerna, babysitter, babygym, snuggle nest m.m m.m. Snyft igen! Eller skaffa en till.......

1 comment:

Åsa said...

skaffar ni en till så får ni tillbaka allt ni gav med mig sist av finfina bebiskläder! :-)
kram!