Tuesday, February 16, 2010

Sorg

Dagens Elias-citat: "Åh, jag glömde Alla hjärtans dag (fast det gjorde han inte. Han och Daddy Fool hade köpt ett halsband med ett hjärta till mig) så jag åt inte mina geléhjärtan - Sorg!"

Han sa ordet sorg på samma sätt som han brukar säga "kärlek". Ha ha ha, var får han allt ifrån?!

Marcus framtänder i överkäken tittar fram mer och mer och han ställer sig upp som om det vore den självklaraste saken i världen. Visst ramlar han titt som tätt men han har blivit bra mycket stadigare nu.

Idag åkte Marcus pulka för första gången i sitt liv. Han, jag och Elias var i Skånegläntan efter dagis. Där har de pulkor till låns, bl a en babypulka, och i den fick Marcus sin första pulkatur. Han såg ut att trivas. Det lär bli fler pulkaturer. Jag ska försöka se till att vi har kameran med oss så vi kan ta några bilder.

Elias är lite snuvig, men han kan ändå inte låta bli att pussa på sin lillebror. "Ojdå mamma, förlåt för att jag råkade pussa Marcus på handen. Jag glömde att jag är snuvig". Då kan man ju inte bli arg. Sötnosen!

Lyckades förresten att föra över bilderna från mobilen:


2 comments:

Åsa said...

oj vad stor Marcus ser ut på pulkan!

Erika said...

Ja, han börjar bli en stor pojke! Han blir tio månader idag!!! :)