Thursday, October 01, 2009

Blöjfri natt

Efter duschen igårkväll sa Elias att han inte ville ha någon blöja på sig och självklart slapp han det. Jag ställde in mig på att tvätta sängkläder idag, men i morse när han vaknade så var det torrt i sängen! Vi hade garderat oss med att ta upp honom på toaletten innan vi gick och la oss. (Han satt och kissade i sömnen). Vi får väl se om han vill sova utan nattblöja inatt med. Vill han inte så slipper han. Säkert kommer det att komma gånger då det är blött i sängen på morgonen, men det här var i allafall ett steg i rätt riktning! Våran stora fina pojke!

Nu börjar det att bli riktigt kallt ute. Elias har börjat ha mössa och vantar på sig när han går iväg till dagis. På bara några dagar har det slagit om och blivit riktigt ruggigt ute, annars har ju september månad varit riktigt fin och varm. Men nu är vi ju faktiskt redan inne i oktober månad. Det går så otroligt fort. Marcus blir tyngre och tyngre och "pratar" mer och mer. Titt som tätt gör han sina pruttljud med munnen så att saliven sprutar åt alla håll och kanter. Ibland på kvällen kan han få en liten stund då han vaknar till mellan oss i sängen och då sätter han igång och gör dessa pruttljud, vilket kan vara lite enerverande när man försöker somna. Men han är ett sånt sött litet charmtroll så man kan ju inte bli arg på honom för det. Han flinar och skrattar en hel del,förutom när han blir uttråkad, trött eller hungrig. Han tycker inte så mycket om att sitta eller ligga stilla utan vill gärna stå i ens knä eller aktiveras på andra sätt. Lik sin storebror med andra ord.

Det är fart och fläkt i bröderna minsann! Jag misstänker att vi kommer att ha händerna fulla lång tid framåt!

3 comments:

Anonymous said...

Erika, tack för trevlig läsning
och också tack för senast. Det var
en toppenhelg för farfar och mig.
Vill Du ha´ tidningen Mama i fort-
sättningen ? Hör av Dig så förlän-
ger jag prenumerationen. Kram på
Er hälsar farmor o farfar

Anonymous said...

Glömde att skicka en extra eloge till Elias :-)
F&F

Åsa said...

Det låter ju som Alvin, tänkte jag när jag läste om Marcus :-)