Tuesday, March 10, 2009

Trötter

Jag är så trött så trött så trött. I förrgår kunde jag inte somna förrän ca kl 04:30 och inatt somnade jag inte förrän ca kl 03:30. Bubblan hade raveparty eller nåt därinne inatt. Hade tänkt att gå till gymmet idag men med tanke på hur trött jag är plus att det snöar som bara den ute så.....nej. En annan dag. Jag ska se till att få ett intyg från mvc nästa gång jag ska dit, det behövs tydligen nuförtiden för att man ska få frysa sitt träningskort på SATS. Det börjar ju bli dags att göra det snart. Nu är det ju vecka 36. Ska väl handla lite barnolja, bebisblöjor, amningsinlägg etc snart. Bäst att förbereda sig så mycket som möjligt. Ska bunkra upp med lite näringsdryck och dextrosol också. Jag tror att en av anledningarna till att jag kände mig så slutkörd i slutet under den förra förlossningen kan ha varit att jag drack och åt för lite. Har skrivit i min förlossningsplan att jag gärna vill att man påminner mig om det.




Idag blir det en lugn dag. Har precis lagt in en omgång tvätt i maskinen. Ska göra mig lite lunch snart. Vid 15-tiden börjar det bli dags att gå och hämta Elias. Han trivs verkligen som fisken i vattnet nere på Björnarna. Han hade uppträtt i fredags igen. Då sjöng han "Var nöjd med allt som livet ger". Undrar vad han tänker hitta på nästa fredag då? Vi får lov att utöka hans sångrepertoar.

Elias har blivit mycket mer social nu. När man är i lekparken med honom så ropar han efter andra barn, frågar om de vill komma och leka med honom. Det gjorde han inte för ett par veckor sedan. Då lekte han mest för sig själv eller med oss föräldrar. Vi har varit en hel del i Bergsgruveparken den senaste tiden. Brukar stanna till där ibland på hemvägen från dagis. Där finns kälke som barnen kan åka på (när vädret tillåter). Elias njuter lika mycket av att putta på som att åka själv. Nu har man inte kunnat åka kälken på några dagar eftersom snön försvann. Vi får se i eftermiddag. Då kanske det går bra igen om snöandet fortsätter. (Och om mamma orkar).





1 comment:

Anonymous said...

Hej Erika!
Tack för härlig läsning och fina
bilder. Hoppas att Du får chans att
vila lite under dagen -nu när
"Bubblan" partajar på nätterna.
Tur att Du har ork och lust att
skriva på bloggen. DaddyFool verkar
ha´tappat stinget :-)
PoK från oss i Fagersta