Tuesday, April 14, 2009

Mvc - igen

Har varit på mödravårdscentralen idag. Hade inte fått någon burk att lämna urinprov i så jag diskade ur en burk vaniljsocker. Man tar det man har hahaha.
Blodtrycket låg nu på 135/90. Urinprovet var ok. "Bubblan" ligger fortfarande med huvudet åt rätt håll, men det är inte fixerat enl barnmorskan som jag träffade idag. Min vanliga barnmorska är ledig. Jag ska tillbaka dit på fredag om inget händer innan dess. På fredag eller på lördag morgon ska jag ringa till SöS för att få en tid för kontroll. Då ska de bla kolla fostervattensmängden, de gör ett ultraljud, och de ska kolla hur han mår med hjälp av sk CTG kurva. http://www.niomanader.se/content.asp?ID=94

Ställningstagande till ev igångsättning tas sedan. Hoppas på att han ska komma ut självmant innan dess!

No comments: