Thursday, November 20, 2008

Konstig dröm

Oj oj oj, vilken konstig dröm jag hade i natt. Jag drömde att det var dags att föda. Det gick jättebra, gjorde inte ont alls, fast bebisen vägde drygt fem kg. Men sen kom det konstiga; när jag skulle titta på den lille så såg den helt plötsligt ut som en gammal tant. Helskumt! Hur ska man tolka den drömmen?

Idag fick jag iväg alla papper till Försäkringskassan. Skickade in moderskapsintyget, samt ansökan om havandeskapspenning. Vi får väl se hur det går med det för två av mina kollegor hade problem med att få ut full ersättning under havandeskapsledigheten. Den ena överklagade beslutet hos Länsrätten. Nåväl, jag skickar in mina papper så får jag se. I värsta fall så får jag klara mig på de pengar jag blir beviljad. Vet inte om jag orkar med att ens försöka överklaga.

Idag har "Bubblan" levt om i magen. Börjar att kännas mer och mer. Det är en häftig känsla. Jag var på MVC igår. Allt såg bra ut. Blodtrycket ligger bra, hjärtfrekvensen är bra, blodvärdet låg lite åt det låga hållet så jag har köpt järntabletter. Det fick jag lov att äta när jag väntade Elias också. Nu är det en månad kvar till nästa besök. Tiden går fort, idag gick jag in i graviditetsvecka 20.
Halvvägs redan!

1 comment:

Åsa said...

Tycker ditt namnförslag är bra, passar till dina andra grabbars namn :-)