Monday, November 17, 2008

"Bubblan" på bild


Nu har vi varit på rutinultraljudet. "Bubblan" hade party därinne, viftade med både armar och ben. Poserade som en riktig liten modell gjorde han. Han verkar vara en riktigt livlig liten krabat. Det beräknade födelsedatumet är nu satt till den 8:e april. Vore väl inte helt fel om det blev åtminstone några dagar eller någon vecka senare så att det inte blir för nära Elias födelsedag. Jag är nu i vecka 19+4 så vi är i princip halvvägs redan! Det har ju gått superfort! Så snart är man tvåbarnsförälder. Bäst att hämta krafter!!! Elias ska få se en bild av sin lillebror när vi kommer hem från dagis. Har redan satt upp en av bilderna på kylskåpet, bredvid ultraljudsbilden av Elias.


På onsdag ska jag till MVC på kontroll. Då ska jag även få moderskapsintyget som ska skickas in till Försäkringskassan. Dags att ansöka om havandeskapsledighet samt havandeskapspenning nu. Om det går igenom så har jag ca 2½ månad kvar att jobba. Jag ska nog gå in på Försäkringskassans hemsida och kolla hur vi ska göra. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur det var. Dels var det ju några år sen jag var gravid med Elias och dessutom var det så mycket som snurrade runt i huvudet då det är kanske inte så konstigt att man glömt. Jag tror faktiskt att jag ska kolla upp det redan nu. Lika bra att få det gjort.

1 comment:

Åsa said...

Bra bilder, visst blir det mer verkligt när man ser pyret i magen på ultrabild!
Bilder att ta med hem blev vi snuvade på fast vi hade flera chanser, alvin klein gömde sig hellre än att bli fotad. Fast nu är han linslus förståss :-)