Thursday, September 03, 2009

Suck och gäsp

Äntligen sover plutten! Det tog nån halvtimme drygt och det var mycket gråt och elände. Igår på eftermiddagen tog det någon dryg timme att få honom att vila. Han var trött för han gned sig i ansiktet så jag tänkte att nu är det dags, men som sagt, det tog sin tid.

Annars flyter det på i sin vardagliga lunk. Rutiner rutiner rutiner. Vakna, hjälpa Elias i ordning för dagis. Göra iordning Marcus. Ge Marcus hans vitaminer och magdroppar. Ibland lämna på dagis (ibland lämnar DaddyFool). Få Marcus att vila på förmiddagen. Få Marcus att vila på eftermiddagen och däremellan underhålla honom genom att prata, kittla etc etc. Hämta Elias på dagis på eftermiddagen. En tur till lekparken efteråt. Handla. Laga mat. Natta. Sen kanske man får lite egentid med lite Marcus pauser emellan om han vaknar till. Och så börjar det om igen.

På lördag blir jag ensam med smågrabbarna för DaddyFool ska iväg till Västerås på fest. Då vill säkert Elias sova hos mig så då blir det trångt i sängen. Jag måste ju bulla upp med kuddar på sidorna så inte grabbarna ramlar ner. Vi ligger som i en grop alla tre. Men det är faktiskt lite mysigt också. Sen på söndag ska jag ha lite qualitytime med Elias. Han och jag ska på cirkus! Cirkus Brazil Jack har föreställningar i Tantolunden så vi har bokat biljetter till söndag klockan fyra. Det ska bli jättekul! Vare sig Elias gillar det eller inte så ska det bli mysigt att få umgås med bara honom. Det blir ju inte så ofta nuförtiden. DaddyFool har varit snäll nog att bjuda oss på det här! Min älskling!

Jag får återkomma om hur detta gick. Nu ska jag andas ut lite innan Marcus vaknar, vilket han borde göra snart. Han brukar sova ungefär en halvtimme.

No comments: