Thursday, May 14, 2009

Äntligen har han ett namn!

Sitter i lugn och ro vid datorn. Nåja, lite beredd på att Marcus kan vakna när som helst. Jo, det blir Marcus. DaddyFool gick med på det till slut, i gengäld ska plutten även få sin fars namn i andra namn. Han ska även heta Anders, detta efter min farfar och efter DaddyFools farfars far. Skönt att detta namndilemma är över.

På lördag ska vi hem till Elias och Marcus mormor på middag. Det ska bli intressant att se om lillplutten låter oss äta i lugn och ro eller om vi får ta det i omgångar så som vi fick göra när Elias var bebis. Jag kanske får bygga nån anordning så att han kan ligga konstant vid mitt bröst. Han är ju vårat lilla matvrak. Nåväl, jag antar att han är närhetstörstande också. Han äter, kräks lite emellanåt och äter igen efter det. Han börjar se ut som en liten Buddha nästan.

Jag har fortfarande ont, men har börjat försöka minska på Alvedonintaget också ändå. Hoppas att det blir bra snart!!! Om man skulle skaffa fler barn så skulle det vara svårt att välja om man skulle föda vaginalt eller med planerat snitt. Det verkar ju bli tidskrävande, smärtsam läkning det här också. Pest eller kolera. (Nu har ju DaddyFool och jag bestämt att det inte blir fler barn, men det är en rent hypotetiskt tanke).





2 comments:

Åsa said...

Grattis till namngivningen! Det känns väl skönt att ha det avklarat. Vi bestämde alvin kleins namn efter två dagar, men det tog ett tag innan jag vande mig vid namnet. Vi kallade honom Pyret ett bra tag...

Birgitta said...

Hej igen!
Tack för senast. Trevligt att träffa Er o pojkarna idag, trots
att det var en "snabbis". Vi ser
fram emot att snart träffa Er alla
igen. Hälsa till Margareta och
resten av familjen på lördag när
Ni skall på middag.
Kram svärmor o svärfar.
P.s Tror att jag - min vana trogen
glömde mina glasögon på rumsbordet.