Saturday, May 29, 2010

Jobbig natt och jobbdag.

Jobbat idag efter en jobbig natt med Marcus. Sov väl en drygt fyra timmar, men det gick bra i alla fall. Vi har kommit ifrån hans sova i egen säng-träning och återgått till att lyfta över honom till oss när han vaknar. Men vi ska nog sätta igång med träningen igen snart.

På jobbet går det ganska bra, trots att det skett en hel del förändringar sen jag gick på mammaledigheten. Det känns lite jobbigt att gå ibland när Marcus gråter på mornarna, men man måste ju gå iväg.

Flera tänder är på väg i Marcus lilla mun. Det kan kanske vara en av orsakerna till den störda sömnen. Ibland vaknar han flera gånger på kvällen efter nattningen. men oftast efter att vi lyft över honom så sover han större delen av natten, men han vaknar rätt tidit nu. Härom dagen vaknade han redan klockan halv sex på morgonen. Jag vet att det finns dom som har det värre, men han har ju faktiskt kunnat sova ända fram till klockan sju förut så klockan halv sex-sex blir ju tidigt för oss.

I lekparken visar han sin sociala sida och pratar hejvilt med flera människor, mest de vuxna. Han älskar att tulta omkring och plocka upp diverse saker från marken och stoppa i munnen. Vi lyckas för det mesta att förhindra att stenar och fimpar åker in, men ibland kan en och annan sten smita in i gapet.

Elias verkar vara innen i en ny trots fas. Han kan vara väldigt kaxig och bråkig emellanåt. Det beror kanske delvis på att han söker uppmärksamhet. Det är väl inte så lätt alla gånger att behöva dela uppmärksamheten med en lillebror. Han är ju van vid att få ha oss för sig själv.

I kväll är det Eurovisions schlagerfestivalen. Vi får se om vi ska titta, Sverige ska ju inte vara med i år. Vi åkte ju ut i kvalet. Känner mig rätt mör, så kanske det blir ett tidigt sänggående för min del. Jag ska ju jobba dag i morgon också. Vi får se.

1 comment:

Åsa said...

hoppas nätterna blir bättre snart! Jag känner igen det där. Är glad att jag börjat min mammaledighet nu...