Wednesday, November 04, 2009

Krypförsök

Nu har Marcus börjat försöka krypa. Igår kväll låg han på mage, la huvudet på sidan så att kinden låg mot golvet, sen spjärnade han emot med benen och kom faktiskt en liten bit framåt. Annars är han bra på att "krypa" baklänges. Han ligger på mage, sträcker upp sig på bägge armarna och puttar sig bakåt. Alla sätt är bra utom de dåliga sägs det ju.



Sömnen har det blivit lite si och så med. Han har kommit in i en fas då han är relativt kvällspigg så han har inte somnat ordentligt förrän framåt kl 22 eller senare. Innan dess somnar han en kort stund, sen vaknar han. Detta upprepas flera gånger. Vi får hoppas att den fasen går över snart och att han somnar tidigare igen.

På tandfronten - intet nytt. Det dreglas och bits en hel del, men inga tänder syns eller känns ännu.

Vi var på BVC förra veckan och allt var bra. Han väger nu 7,78kg. Det var sex månaderskontroll med läkarbesök och jag passade på att höra med läkaren angående vaccination mot svininfluensan(Marcus ska naturligtvis inte ha någon). Jag och Elias kan få den på BVC när de ska ha speciell vaccinationsmottagning snart. Nu står jag i valet och kvalet och vet inte om vi ska ta den eller inte. Får fundera vidare.

Marcus dop närmar sig. Vi har varit och pratat med prästen och hon verkade vettig och bra. Vi ska låna dopklänning av församlingen så den ska jag hämta på fredag. Vad jag ska ha på mig själv har jag ingen aning om. Kanske får köpa något nytt. Eller så får jag gräva fram något ur garderoben. Vi får se. Kanske kan få möjlighet att bege mig in till stan och kolla lite kläder i helgen. Det är ju betydligt enklare utan barnvagnen.

Elias i RockBand action


Bröderna K leker med buss tillsammans

1 comment:

Anonymous said...

Hej!
Tack för ljuvliga bilder och härlig
läsning.
Kram från farmor o farfar