Wednesday, October 29, 2008

Lillebror

Japp, det blir en liten kille till! Fick brev från KS igår. Elias verkar ha tagit den nyheten med ro, verkar inte bli alltför besviken över att det inte blir en lillasyster. Allvarligt talat så vet jag inte riktigt hur mycket han egentligen förstår. Det blir väl lättare sen när bebisen väl kommit ut. Eller ja, lättare och lättare... hmm.
Idag struntade vi i att ta vagnen när vi skulle till dagis. Vi tog som vanligt bussen från Södra station till Zinkensdamm. Vi hann ta en snabbtitt på båtmodellerna i fönstret till rederiet som ligger där bredvid busshållplatsen. Elias krävde att jag skulle sjunga om båtarna. Det blev "En kulen natt natt natt, min båt jag styrde.....". Sen kom bussen. Då flörtade han så in i nordens med busschauffören så jag fick åka gratis! Inte illa va?! Det lönar sig att han med sig små charmtroll ibland. Sen stegade vi längst bak i bussen, på Elias begäran. Där satt vi och småpratade tills det var dags att gå av. En rätt så mysig start på morgonen.

Jag ska snart börja göra mig i ordning. Ska jobba kväll. Skulle helst vilja krypa ner i sängen igen. Fast det tjänar man ingen kosing på tyvärr. Får hoppas på en lugn arbetskväll.

No comments: