Sunday, July 16, 2006

Strålande utsikt

Het sommarvärme idag. Måste ha varit närmare trettio grader idag igen. Igår var det desto behagligare. Vissa stunder var det nästan så man frös en smula.Men jag måste säga att jag frös med behag.

Denna morgon fick jag tillgång till sovmorgon. Daddy Fool gick upp med fnutten när han vaknade vid sisådär sju-tiden. Tyvärr så var det en gnällig morgon för både fnutten och katten, så jag fick kanske sova i ca en timme extra, sen gick jag upp. Förmiddagen tillbringade jag med att putsa fönstren, vilket var extremt behövligt med tanke på att de inte blivit putsade sen vi flyttat in. Resultatet blev väl kanske inte perfekt, men det blev betydligt mycket bättre i allafall. Upptäckte i putsandet att ena köksfönstret har en spricka i ena hörnet. Jag ska ringa till fastighetsskötaren om detta imorgon. Vi ska ha målning utvändigt av fönstrena i augusti, de ska dessutom kitta fönstren då, så det vore nog bra att åtgärda den här sprickan innan dess.

Vi hade tvättstuga i eftermiddags och den tog Daddy Fool hand om, så då passade jag på att gå över en sväng till Elias mormor. Moster döck upp efter ett tag och då tog vi oss ner till gården. Där satt vi och njöt i solen medan Elias fnuttade omkring i gräset. Han tog en hel del vändor till bordet där vi satt, för att få lite uppmärksamhet, vilket han naturligtvis fick. Efter ett tag började han att bli trött så då la jag honom i vagnen och promenerade omkring lite på gården med honom, mormor tog över efter några varv, och vips så sov han. Han sov i ungefär en halvtimme. Det såg så skönt ut!

Nu har han precis somnat, så nu ska jag njuta lite av lite fri tid innan det är dags att sussa. Natti natti.

No comments: